Det ska vara enkelt att vara ekonomiskt smart

 

Många är vi som kan känna igen oss i påståendet att finansiella tjänster i mångt och mycket är komplicerade och svårbegripliga och att det ofta till och med kan kännas som att det är upplagt för att skapa osäkerhet hos användaren. Kanske är det en bidragande orsak till att så få, enligt en rapport om hushållens ekonomi som Finansinspektionen släppte tidigare i år, är intresserade av ekonomisk rådgivning för hushållet (76 % är ointresserade) och att så få tycker att det är roligt med finansiella tjänster (69 % tycker det är tråkigt). Rapporten från FI visar vidare att många också tycker att det är svårt att förstå begrepp som ränta, inflation och riskdiversifiering och att det är svårt att räkna ut exempelvis just ränta, något som även Svenska Dagbladet skrivit om.

 

Enkelhet och förtroende är ledord

Helt i onödan tycker vi på Brocc. Vi ser det som vårt uppdrag att driva utvecklingen i branschen mot smarta, enkla och okomplicerade tjänster för din privatekonomi som alla kan förstå och uppskatta. Vi kanske inte kan vända alla 69 % som idag tycker att finansiella tjänster är tråkigt till att tycka att det är roligt, men vi ska i alla fall göra det enklare för alla att vara ekonomiskt smarta!

 

”Vi vill förändra finansbranschen och ge konsumenterna större makt att påverka och göra medvetna val. Kan vi ge en upplevelse av smart enkelhet kan det nog bidra till att stärka självförtroendet hos konsumenten och väcka både glädje och ett intresse – och i förlängningen även förtroende – för finansiella tjänster”, Jonathan Klein, vd.

 

Tryggt och transparent

Vi ser det som vårt uppdrag att kunna erbjuda trygga, okomplicerade tjänster som är enkla att förstå och att använda oavsett tidigare kunskapsnivå. Utan att för den delen tumma på det strikta regelverk som gäller för oss på samma sätt som för bankerna och våra noggranna kreditprocesser som följer klassisk, god kreditgivningssed.

 

Vi strävar också hela tiden efter att använda ett lätt språk utan krångliga begrepp och att våra tjänster och dess kostnader och eventuella risker ska vara tydliga och transparenta. Oavsett om du kommer till oss för att låna pengar eller för att investera pengar. Vår kundtjänst finns här för dig och kan svara på dina frågor om de ändå dyker upp. Inga frågor är dumma och man kan aldrig fråga för mycket. Alla våra kunder är precis lika viktiga, oavsett hur roligt man tycker det är med finansiella tjänster.

 

Transparens är viktigt för oss. Funderar du på att bli kund hos oss? Ta några minuter och läs andra kunders omdömen om oss på Trustpilot.